Miten alkoholikulttuuri on kehittynyt Suomessa? A3 Paneelikeskustelu osa 1/4

Ajankohtainen Kolmonen järjesti kesäkuun 16. päivä Taste of Helsinki -tapahtumassa paneelikeskustelun, joka keräsi yhteen seitsemän ammattilaista, jotka tavalla tai toisella ovat tekemisissä työnsä puolesta alkoholin kanssa. Yhdessä he keskustelivat, miten suomalainen alkoholikulttuuri on kehittynyt ja toisaalta miten sitä voitaisiin kehittää yhä paremmaksi tulevaisuudessa.

Keskustelijoina oli kansliapäällikkö Jaana Husu-Kallio Maa- ja metsätalousministeriöstä, Timo Laurila Beverage Partnersilta, EHYT ry:n toiminnanjohtaja Kristiina Hannula, Aseman lapset ry:n toiminnanjohtaja Christian Wentzel, Iso Omenan K-Citymarketin kauppias Toni Pokela, ravintola Tocan ravintoloitsija Elina Valoranta ja Sinebrychoffin tuore markkinointijohtaja Alexander Sneen. Keskustelua moderoi Jaakko Tapaninen Great Point Oy:stä.

Keskustelun aluksi kysyttiin, miten suomalainen alkoholikulttuuri on kehittynyt viimeisten vuosikymmenten aikana. Mitä on tapahtunut ja ennen kaikkea, miksi? Miten kaupunkikulttuuri on muuttunut? Entä nuorisokulttuuri? Alkoholin kokonaiskulutus on neljänkymmenen vuoden takaiseen verrattuna kasvanut, mutta mitä on lukujen takana? Miten ruoka- ja juomakulttuuri ovat kehittyneet?

Osa 2/4: Uusi alkoholilaki tulee – mikä muuttuu?

Osa 3/4: Miten autamme heitä, joille alkoholi on ongelma?

Osa 4/4: Miten suomalaista alkoholikulttuuria parannetaan edelleen?

Katso koko paneelikeskustelu täältä!

(Visited 196 times, 1 visits today)

Comments are closed.